Geoblog.pl    arekimonia    Podróże    Prawie dookoła świata :)    Z terere po Paragwaju

Z terere po Paragwaju

Paragwaj
Paragwaj, Ybycuí

Po ostatnich kilku tygodniach w dosyć chłodnym klimacie nagle znaleźliśmy się w tropikach (o czym z reszta od jakiegoś czasu marzyliśmy). Żeby szybciej się zaaklimatyzować wzięliśmy przykład z lokalesów i w pierwszym napotkanym miasteczku kupiliśmy sobie Yerbę i cały potrzebny osprzęt i zaczęliśmy się chłodzić terere czyli Yerbą zalewaną lodowatą wodą. To naprawdę pomaga i teraz wszędzie poruszamy się z naszym czerwonym termosikiem pod pachą:)
Dodatkową atrakcją w Paragwaju okazała się łatwość łapania stopa, miła odmiana po Boliwii. Tak się rozochociliśmy paroma bardzo łatwymi i szybkimi podwózkami, że postanowiliśmy zboczyć z głównych dróg i pojechać do Parku Narodowego Ybycui i tu oczywiście zaczęły się schody, pierwszego dnia przejechaliśmy jakieś 50 km i już chcieliśmy nawet wsiadać do autobusu ale jeden kierowca się obraził bo chcieliśmy jak zwykle negocjować cenę a kolejny (po 2 godzinach) bo za bardzo guzdraliśmy się z bagażami. Mając dosyć obrażalskich kierowców poddaliśmy się i poszliśmy do hotelu. Następny dzień też był niewiele lepszy a w dodatku niedziela to jedyny dzień kiedy nie jeżdżą autobusy do parku więc znowu nocleg w kolejnym miasteczku. W końcu trzeciego dnia dojechaliśmy (w sumie ok 90 km) i na szczęście było warto bo Park okazał się super miejscem z kampingiem w lesie tropikalnym pełnym motyli z rzeką do popływania i ścieżkami do połażenia (choć jak zobaczyliśmy pająki wielkości dłoni to odechciało nam się spacerów :) W ciągu dnia były z nami jeszcze trzy rodzinki ale pod wieczór to wszystko zostało tylko dla nas, gdyby jeszcze nie te komary..

Maniek
Maniek - 2010-02-23 16:35
o, nareszcie odcinek z yerbą, na to czekałem :D terere jest świetne, pijam latem w Polsce :) i tu się ludzie dziwią że chodzę po Warszawie z termosem. Wodzę że Monia przesypuje Pajarito, tam musi być jeszcze smaczniejsza, no i zapewne jest tańsza niż w Polsce, no i osprzęt tańszy :) jak wam się spodoba to nie ma bata, trza pić bo pyszne i zdrowe!
piękna królewna wam się trafiła :D Arek próbował zamienić ją w księżniczkę ?:D

BUBY
BUBY - 2010-02-23 19:33
Arek, pocałuj żabkę w łapkę :D

vicealigator
vicealigator - 2010-02-23 21:04
Ladny wodospad

Podskoczek
Podskoczek - 2010-02-24 00:05
Arek, ty gołowąsie! Znów masz "mleko pod nosem". Fan Klub Toma Sellecka powinien się obrazić!!! ;)

Dorota
Dorota - 2010-02-24 13:52
O Boże jakie obleśne żabsko!!

Głowale
Głowale - 2010-02-24 19:55
Żabsko piękne i mój siostrzeniec też, pozdrawiam Was z całego serca

Głowale - 2010-02-27 09:20
Słyszeliśmy o trzęsieniu w Chile i mamy nadzieję, że u was wszystko w porządku. Zdawajcie szybko relację co tam u Was słychać, ściskamy Was mocno i czekamy na kolejny wpis! :)

Maniek
Maniek - 2010-02-27 13:33
na szczęście pojechali do Paragwaju zamiast do Chile,czasem te podróże są niebezpieczne przez matkę Ziemie. czekamy na wieści:)

arekimonia
arekimonia - 2010-02-27 18:23
Nie ma nas ani w Paragwaju ani w Chile, jesteśmy za to w Argentynie :)