Geoblog.pl    arekimonia    Podróże    Prawie dookoła świata :)    W kraju Majow

W kraju Majow

Meksyk
Meksyk, San Cristóbal de Las Casas

Po szalenczej przeprawie przez gory dotarlismy wreszcie do Chiapas, a konkretnie do malego gorskiego miasteczka San Cristobal. Jak to bywa z autostopem, czasem slonce czasem deszcz. Jednego dnia zrobilismy bez probelmu 500 km, by nastepnego czekac po dwie-trzy godziny na podwiezienie dziesiec kilometrow. Dwa dni temu po raz pierwszy zdradzilismy autostop na rzecz autobusu. Robilo sie juz ciemno (a my tkwilismy w zapadlej dziurze pod jakas podejrzana speluna) wiec wsiedlismy w autobus i podjechalismy cale 35kilometrow. Okazal sie to trafny wybor. Przy przystanku (byla juz noc) znalezlismy przyjemny hotelik za 100 peso (ok 22zl) za pokoj. Wlascicielka, za niewielka oplata, nakarmila nas a noc spedzilismy na hamakach na swierzym powietrzu.
Z tym, ze nie nalezy mylic tutejszych hamakow z polskimi. Tutejsze sa naprawde wygodne i mozna milo spedzic w nich noc doslownie w kazdej pozycji :)

W San Cristobal de Las Casas nie tylko nie narzekamy na upal ale wrecz troche musimy sie dogrzewac :) Zatrzymalismy sie tutaj na trzy dni zeby odsapnac po podrozy, dorowadzic sie do ladu a przede wszystkim na spokojnie pokrecic sie po tym bardzo urokliwym miejscu.

Mieszkancy to glownie Majowie, na targach sprzedaja swoje wyroby a dzieciaki probuja zarobic czyszczac buty lub sprzedajac drobiazgi. Widac ze ludzie sa tu raczej biedni, zwlaszcza rdzenni mieszkancy (Chiapas to majbiedniejszy region w Meksyku, ale jednoczesnie bardzo piekny).

W Meksyku chcemy jeszcze tylko zobaczyc slynne piramidy w Palenqe, a potem ruszamy do Gwatemali i kolejnych krajow Am. Centralnej.

Matylda
Matylda - 2009-10-08 19:12
super, super, super :) tyle powiem

BPE
BPE - 2009-10-08 21:52
kolorowo....

gufik
gufik - 2009-10-08 22:19
ten uśmiech Arka to taki prrawiee prosimy więcej zębów i zmarszczek pod oczami i na policzkach :D
Śpiąca Monia - prawdziwa piękność

Aga
Aga - 2009-10-09 12:05
Macie tam taaak kolorowo,chyba przemaluje ściany w mieszkaniu-będę miała namistkę Meksyku;-)Tak naprawdę wystarczą wasze fotki!

Teresa
Teresa - 2009-10-09 22:46
Witajcie Kochani, Moniko czytając o tych wszystkich szczęśliwych zbiegach okoliczności mam nadzieję, że ta droga do Janek ;) była naprawdę najgorszym fragmentem tej podróży. Ściskam ciepło i czekam na dalsze relacje.

zarza
zarza - 2009-10-12 14:41
pozazdroscic....fajna z Was para

Magda i Jerzy N.
Magda i Jerzy N. - 2009-10-20 19:51
hej, zdjęcia, które robicie są naprawdę śliczne - mam nadzieję, że odzyskacie te na których Wam zależy:) Milo popatrzac na Wasze uśmiechnięte buziaki