Geoblog.pl    arekimonia    Podróże    Prawie dookoła świata :)    Z deszczu pod rynnę

Z deszczu pod rynnę

Boliwia
Boliwia, Copacabana

Mamy dość deszczu. I zimna. Po dużym i turystycznym Cuzco, jedziemy wzdłuż olbrzymiego jeziora Titicaca do Boliwii. Lądujemy w miejscowości Copacabana (a jakże także mocno turystycznej). Chcemy tu się wysuszyć, doprać i odpocząć przed wizytą w LaPaz gdzie czeka już na nas miejsce do spania.
Miejscowość jak i jezioro położone jest na wysokości 3800 m n.p.m. i słońce mocno dawało nam się we znaki. Niestety nie tylko, okazało się, że przed deszczem i chłodem uciekniemy chyba dopiero w Paragwaju. Lało jak to ostatnio ciągle, z popołudniowymi przerwami.
Postanowiliśmy zaryzykować kolejne przemoczenie i wybraliśmy się na wycieczkę na pobliska Wyspę Słońca (Isla del Sol) gdzie podobno narodził się nie tylko pierwszy Inca ale także samo słońce. To ostatnie okazało się dla nas bardzo łaskawe i świeciło przez cały dzień. Uroda wyspy i jeziora dookoła przerosły nasze oczekiwania. To jedno z piękniejszych miejsc jakie odwiedzaliśmy (zwłaszcza, jeżeli spaceruje się opłotkami wzdłuż wybrzeża a nie środkiem wyspy po wytyczonej dla turysty arterii). Można godzinami siedzieć, spacerować i wpatrywać się w gładką turkusową taflę jeziora.
Skoro byliśmy nad jeziorem, musieliśmy spróbować lokalnej rybki, Truchy. Pyszna, zwłaszcza z czochem. Dla wybierających się do Copacabany, polecamy stoisko (z rybkami) numer trzy, czwórkę stanowczo odradzamy :) Niestety dalszych numerków nie zdążyliśmy sprawdzić…

Aga
Aga - 2010-02-01 20:25
Hej Monia!
Niezła miejscówka -wagon sypialny z drewna pięknego jak
w Orienet Ekspresie ;-)
Mirka jak to zobaczy znowu się popłacze.
Trzymajcie się ciepło w tej Boliwii.Buziaki:))

zarza
zarza - 2010-02-05 00:33
wojdi jak sie zajada...az mu sie was cieczy;)

arekimonia
arekimonia - 2010-02-06 15:09
Ostatnio troche leniuchowalismy w La Paz ale wzielismy sie znowu do podrozowania i wlasnie za chwile jedziemy zwiedzac Salar. Skusilismy sie na 3 dniowa wycieczke wiec napiszemy wiecej dopiero po powrocie.

Ania
Ania - 2010-02-09 13:16
Codziennie sprawdzam, czy nie ma nowego wpisu. Trzymajcie się :)

Głowale
Głowale - 2010-02-09 20:46
A my w Polsce mamy już chyba dosyć śniegu. "Błękit" na Waszych zdjęciach jest poprostu zjawiskowy. Serdecznie pozdrawiamy.

Maniek
Maniek - 2010-02-17 00:11
a postanowiłem konto założyć, przyda się w przyszłości :] powinniście pisać przewodniki podróżnicze dla podróżujących na stopa :D szczególnie gdzie kupować tanio a dobrze :)