Geoblog.pl    arekimonia    Podróże    Prawie dookoła świata :)    ... i po świętach

... i po świętach

Kolumbia
Kolumbia, Ipiales

Święta spędziliśmy w uroczym miasteczku Popayan. Kolacja wigilijna nie składała się z dwunastu potraw, tylko z „Chile con carne” , a więc mięsa w sosie fasolowo-paprykowym, naczosów oraz chleba kukurydzianego. Mimo wszystko było smacznie. Międzynarodowa (do kolacji zasiedli przedstawiciele Kolumbi, Brazylii, Anglii, Szkocji, Francji, Niemiec, Chin, USA, Hiszpanii, Włoch no i oczywiście Polski) biesiada trwała do późna w nocy, a najtwardsi zgodnie z panującym tutaj zwyczajem wybrali się na nocny rajd po barach i klubach. W pierwszy dzień świąt powtórka w Meksykańskiej knajpie, tak więc bez obaw, w święta głodni i samotni nie byliśmy.

Święta się skończyły, a my czuliśmy coraz większą ochotę (i potrzebę) dotarcia wreszcie do Ekwadoru, tym bardziej, że coraz częściej zaczynało padać. Rano ruszyliśmy łapać stopa na niesławnej drodze z Popayan – Pasto – Ipiales. Ledwo wyszliśmy na drogę, zaczęło padać. Arek zgubił podeszwy od swoich wysłużonych butów gdzieś w Panamie, więc wyjątkowo ciężko znosił wilgoć (zakupimy nowe w Ekwadorze, chociaż Arek nie za bardzo chce się rozstać ze swoimi dziurawymi starociami). Na szczęście po godzinie (całkiem nieźle jak na Kolumbię) podjechaliśmy do następnego miasteczka, później jeszcze dalej i czuliśmy, że szczęście zaczęło znowu nam sprzyjać. Niestety to było na tyle, z jazdy okazją, po kolejnych czterech godzinach siedzenia przy drodze zatrzymaliśmy autobus i pojechaliśmy do przygranicznego Ipiales.
Po Kolumbii czujemy mały niesmak, niestety połowę kraju przejechaliśmy autobusami. Bardzo tego nie lubimy i mamy nadzieję, że w Ekwadorze będzie lepiej…

Jeżeli ktoś wybiera się na granicę Ekwadorsko-Kolumbijską w Ipiales, koniecznie musi zobaczyć Sanctuario de Los Lajas. I apelujemy, nie jedźcie tam taksówką, lepiej lokalnym autobusem, który wysadzi Was w połowie drogi i wróci do miasta. Spacer i widoki po drodze do sanktuarium – bezcenne.

W końcu przekroczyliśmy granicę, znowu padało, tylko tym razem nie staliśmy przemoczeni na stacji benzynowej, tylko zajadaliśmy nasz pierwszy ekwadorski obiadek i oglądaliśmy mecz w oczekiwaniu, aż przestanie padać. Gdy przestało, wyszliśmy na drogę i bach! Po pięciu minutach, jechaliśmy luksusowym fordem prosto tam gdzie chcieliśmy. Kierowca był miłośnikiem Michaela Jacksona więc dodatkową atrakcją była możliwość oglądania relacji z koncertów króla pop na małym telewizorku :). Jeszcze wiele Ekwadoru nie widzieliśmy ale już jesteśmy podekscytowani i zachwyceni, piękna przyroda, mili ludzie (choć podobno nie aż tak mili jak w Kolumbii) no i te ceny: 7-10$ za nocleg, 2$ za obiad, teraz to sobie poużywamy:)

Matylda
Matylda - 2009-12-29 16:46
hej hej!
to w takim razie życzę radosnego i pysznego używania
zabawcie się porządnie w Sylwestra i Monii urodziny, jak szaleć to szaleć :)
tylko proszę powiedzcie nam co jest na ostatnim zdjęciu, wygląda bardzo fajnie i tajemniczo. Krajobraz miniaturowych poletek, górki, dolinki, zieleń - takie to wszystko czarodziejskie :)
buźka i pozdrowienia od Przemka

Matylda
Matylda - 2009-12-29 16:48
no proszę :)
mówisz i masz... już widzę bo wskoczyły nowe zdjęcia
sanktuarium robi wrażenie z bliska i daleka

arekimonia
arekimonia - 2009-12-29 17:10
Na ostatnich zdjęciach to 'Sanctuarium de Las Lajas' taka kolumbijska Częstochowa. Sanktuarium fajne, fajne ale otoczenie dopiero robi wrażenie.

Kasia i Lukasz z Kubuskiem
Kasia i Lukasz z Kubuskiem - 2009-12-31 10:47
Widoki przecudne! Sanktuarium robi ogromne wrazenie!!:) rewelacja :)
Zyczymy Wam na Nowy Rok co najmniej tylu wrazen co w mijajacym :)
A Moni przesylamy urodzinowe pozdrowienia i zyczenia pociechy z uroczego Wasacza :):):)

Aga
Aga - 2009-12-31 15:30
Sanktuarium zjawiskowe,niesamowicie kontastuje z krajobrazem,aż wydaje się nierealne.
Strój kobiety ze zdjęcia może zainspirować przy dobieraniu kreacji sylwestrowej;-)
Pozdrowienia i buziaki:-))

Ania
Ania - 2009-12-31 16:31
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

gufik
gufik - 2010-01-01 00:40
Monika Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!! Samych miłych ludzi spotkanych po drodze, przyjacielskich i oferujących pomoc
Abyście zawsze byli szczęśliwi i codziennie doznawali przygód takich jak w podróży

igor
igor - 2010-01-01 15:04
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

arekimonia
arekimonia - 2010-01-01 17:47
Dziękujemy wszystkim za życzenia i my również życzymy dużo szczęścia w Nowym Roku!

Klimki
Klimki - 2010-01-02 11:52
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku i dla Ciebie Moniśka na urodziny.... okrągłe:):) osiemnaste:):)